Nadja

Mitt namn är Nadja Vahid, jag är 21 år gammal och gick direkt från samhällsprogrammet i Vetlanda till sjuksköterskeutbildningen i Lund. Sjuksköterska var inte ett självklart val för mig från början men när jag väl hade sökt insåg jag att det faktiskt var min grej och att jag nog skulle komma att trivas rätt bra. Och trivs gör jag!
 
När jag är färdig sjuksköterska har jag många saker jag vill jobba med. Akutsjukvård, psykiatri, neonatal och en himla massa andra saker. Just nu är jag dock mest intresserad av att jobba för hjälporganisationer utomlands och därför kändes den här chansen till praktik i ett annat land ganska självklar.
 
På min fritid är jag första hjälpare inom Röda Korset och när jag inte håller på med det tycker jag om att läsa eller se på serier eller gosa med djuren hos mina föräldrar eller äta ost.
 
 
 
 

Kommentera här: