Habari?

Nu var det längesen bloggen uppdaterades! Vi har haft fullt upp med praktiken, att köpa tyger och med att ligga i solen. 

Denna veckan har jag och Linn varit på en medicinsk avdelning. Där fanns en blandning av patienter, bland annat med sjukdomar som diabetes, HIV, hepatit och stroke. Vi har fått hjälpa till mycket med sängbäddning, matning genom sond och med att ta blodtryck, puls, temp och respiration. 

Finns otaligt med blanketter och formulär på avdelningarna. Här försöker Linn tyda något av dem. 

Rum 10 på Medical 2, här har vi hängt i veckan! 

Igår var mitt och Linns hus ute och åt på mexikansk restaurang, supergod mat och trevligt sällskap! 

Idag har vi varit lediga. Alla fyra + Robin har varit nere på marknaden jämte KCMC för att få kläder uppsydda. Det krävs ganska mycket teckenspråk och  viljestyrka för att bli förstådd, så vi får se om kläderna blir som vi har tänkt oss. 


Ikväll blir det guacamolekväll med vårt hus! Trevlig helg! 
/Lisa

Kommentarer:

1 Carina :

Klurigt att tyda spännande kommunikation! Ska bli kul att se om det blir shorts eller som i sagan en finger tutt!
Ha det kul! Kram C och F

Svar: - Habari = hur är det med dig?
Vi svarar
- nzuri= bra!

Den sagan kommer jag inte ihåg! 😋
Kram Linn
scrubsabroad.blogg.se

2 Anonym:

Hej tjejer
Mycket roligt att läsa er blogg, ser att ni lär er en massa saker och även många intryck som ska bearbetas då vården är så olik Sveriges. / Mari Capio Bunkeflo

Svar: Hej! Kul att du hittat till bloggen. Ja, det är mycket intryck som måste bearbetas! Hoppas ni har fint väder i Sverige. Mvh
scrubsabroad.blogg.se

3 Iréne Johansson:

Hej Lisa & co

Roligt att få följa med på er resa genom text och foton! Jag önskar er allt gott!

Här i Värnamo är det ett omväxlande väder, lite sol och lite regn, 20 gr. Just nu lyssnar jag på P1:s "Sommar".

Just nu är blåbären mogna och de vilda blommorna blommar.
kram Iréne

Svar: Hej Iréne! Vad roligt att du läser bloggen. Det låter härligt hemma i Värnamo, svensk sommar är svårt att slå!

Hoppas vi ses när jag kommer hem igen! Kramar
scrubsabroad.blogg.se

4 Anonym:

Har ju inte hunnit med riktigt nu i flytten å så, men nu har jag Wi-fi iallafall. Tänk vilken speciell sommar ni har! Ta vara på tiden, den går ju så fort. Puss å kram från mamma Inger

Kommentera här: